wtorek, 17 grudnia 2013

Stos numer 20, czyli stosisko grozy i zagłady.


Przez natłok książek, które ''zaraz będą'', zalegałem z robieniem stosiku od prawie trzech miesięcy. Jakaż groza mnie dopadła gdy uświadomiłem sobie, że przecież obkupiłem się tak, że starczyłoby tego na stosików przynajmniej sześć. Ale nic to! Trzeba było co prawda przerzucić cały pokój na lewą stronę a później jeszcze każdą książkę do góry nogami - ale jest! Stosisko wielkie i potężne!


Oba tomy książki ''Łabędzi śpiew'' głównie przez tematykę i okładkę - kusiły mnie już od daty premiery. Nie zwlekałem długo z nabyciem ich. 
''Musimy porozmawiać o Kevinie'' to książka już przeczytana, zrecenzowana i książka, która mnie zachwyciła.
 ''Niezbędnik obserwatorów gwiazd'', po sukcesie pierwszej książki autora, była dla mnie pozycją obowiązkową.
 ''Saga księżycowa. Cinder'' to zakup okazyjny.
 ''Dziedzictwo'' to nabytek własny oraz nabytek wygrany na LC.
 ''Nawałnica mieczy'' to pozycja niezbędna w mojej biblioteczce,
 a ''Rogi'' nabyłem okazyjnie w matrasie (z racji ekranizacji z Radcliffem musiałem mieć tę książkę.


''Władca pierścieni'' to książka, która spędza mi sen z powiek. Teraz, gdy już ją posiadam,  nie mam kiedy jej przeczytać.
Drugi tom ''Nevermore'' nabyty okazyjnie w Empiku. Mam pierwszą, to i drugą zdobyłem.
''Szklany tron'' to pierwsze egzemplarz do recenzji. Odebrany bardziej niż pozytywnie!
''Król kruków'' to książka nadzwyczaj kusząca recenzjami, tematyką i boską okładką!
''Ghostman'' kupiony w Empiku, na końcówce promocji 2 + 1
''Milcz nawet po śmierci'' nabyty za sprawą 50% zniżki w wydawnictwie.
''Więzień nieba'' j. w. - poza tym, to musiałem mieć!
''Chłopiec z latawcem'' dostałem na urodziny od koleżanek z pracy. Dziękuję!!
''Napój ananasowy dla pięknej damy'' czyli miazga sezonu. Książka kupiona ''bo tak'' dosłownie zniszczyła mi mózg. Cudo!
''Mężczyzna, który tańczył tango'' czyli kolejna wygrana na LC.

''Przedksiężycowi I, II i III'' kusili mnie od dawna. W końcu, z okazji wydania trzeciego tomu, nabyłem.
''Carrie'', czyli osławiony debiut Kinga, wziąłem z racji ekranizacji. wspominam milej
''Lśnienie'' wspominam milej, jednak nadal pamiętam o tych nieszczęsnych krokietach.
''Maszyna różnicowa'', ''Atlas chmur'', ''Portret pani Charbuque/ Asystentka pisarza fantasy'', ''Finch''...

... ''Wieki światła'', ''Dom burz'', ''Smok Griaule'', ''Pieśń czasu/ Podróże'', ''Akwaforta'', ''Accelerando'', ''Palimpsest'', ''Nieśmiertelny'', ''Opowieści sieroty I i II'', ''Dom Derwiszy/ Dni Cyberbadu'' to efekt chęci uzbierania i przeczytania całej serii Uczta wyobraźni.


''Trakt'' kusił mnie swoją tematyką, jednak ogromnie zawiódł wymiarami (wygląda to to jak wydanie kieszonkowe)
''Rebeliant'' to także efekt ostatków promocji w Empiku.
''John ginie na końcu'' to książka, która chodziła za mną od dawna. Straszyła pstrokacizną na okładce i kusiła jednocześnie.
''Flush'' nabyłem, z tego co pamiętam, by mieć darmową przesyłkę na Znaku.
''W drodze'' chciałem mieć już od czasów dawnych, jednak dopiero teraz udało mi się nabyć. Jeden z priorytetów czytelniczych (bardzo wielu (nie)stety)
''Dzicy detektywi'' to jedna z najsłynniejszych książek Bolano, do którego, nie wiedząc czemu, zapałałem wielką sympatią.
''Śniadanie mistrzów'' i ''Rzeźnia numer pięć'' to efekty chęci poznania prozy Vonneguta. 
''W dziwnej sprawie skaczącego Jacka'' oraz ''W zdumiewającej sprawie nakręcanego człowieka'' to książki prześladujące mnie zewsząd.
''Boża inwazja'' nie wiedząc, iż to tom drugi, nabyłem okazjonalnie a Weltbildzie.

''Ziemiomorze'', z tego, co zauważyłem, udało mi się kupić jako jednemu z ostatnich, bo mój szef kilka dni później zamówić już nie mógł. Teraz tylko czekam, aż chwycę za tę cegłę!
''Hyperion'' czytam teraz i jestem zachwycony! nigdy nie przypuszczałem, że tak zaawansowane science fiction może tak bardzo mi się spodobać.
''Łowcy kości'', ''Wicher śmierci'', ''Myto ogarów'' i ''Kuźnia ciemności'' to efekty próby skompletowania całej Malazańskiej księgi poległych. Objętość trochę przeraża, ale mam na te powieści coraz większą ochotę. 

To koniec grożącego apokalipsą stosiku. Jak widać moje półeczki znacząco obrodziły w pozycje wydawnictwa MAG, ale cóż zrobić, jeśli wydają książki tak świetne, że nic, tylko zbankrutować i cholernie się z tego cieszyć.
Standardowe pytanie: coś czytaliście? Znajdzie się coś, co polecacie szczególnie?
 

26 komentarzy:

  1. Dałeś czadu:) Część z tych książek też mam, ale kupowałam je stopniowo a u Ciebie to stosisko wręcz poraża.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale cudaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaniemówiłam szczerze mówiąc :)
    Niezbędnik Obserwatorów gwiazd również na mnie czeka, Porozmawiajmy o Kevinie mam w planach, Tolkiena czytałam, a Kinga bym Ci zabrała :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ło siet men. O.O ale zazdroszczę! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, jestem pod wrażeniem! Wspaniałe pozycje:) Życzę miłej lektury i czekam na recenzje:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba zapiszę cię na jakiś odwyk książkowy Karol ;__;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej na taki, który lubi wyzwania, bo nie zamierzam szybko się wyleczyć.

      Usuń
  7. Pewnie by sie przydało :) ale mu to juz nie pomoze :D genialny stos!

    OdpowiedzUsuń
  8. a po co ci aż dwa atlasy chmur? to juz chyba przesada:))
    wymieniłbys się na jeden:)
    ale stosik powala - nie ma co:)))

    zielonooka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dwa, bo zaraz święta, a tego się już dostać nie da, więc nabyłem póki mogłem i pójdzie na prezent.

      Usuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie, jeśli chodzi o Pielewina zaciekawił tytuł. Wziąłem tę książkę bez większych oczekiwań i może właśnie dlatego mój mózg został rozdarty na strzępy. Wiem, że wydał w naszym kraju kilka książek, ale nic o nich nie wiem. Ten autor przemykał się ze swoją genialnością niezauważany przez niemal nikogo.

      Usuń
  10. Wow, stos(y) po prostu oszałamiający. Aż mnie zatkało jak go zobaczyłam :D. Gratuluję takich zbiorów. Bardzo zaciekawiłeś mnie Wiktorem Pielewinem, jeszcze nigdy o tym autorze nie słyszałam. Opowiesz o jego książce (książkach) coś więcej? Aż mam chętkę kupić. Osobiście też od lat "poluję" na Palimpsest, mam nadzieję że kiedyś się w niego zaopatrzę (i przeczytam, co najważniejsze). A Skaczącego Jacka sama w tym miesiącu kupiłam ^^, A, z Vonnegutem też chciałam się zapoznać. Ale wszystko po kolei... ;).

    OdpowiedzUsuń
  11. Hahaha :D Gdyby nie to, że klęczę teraz na podłodze, pewnie spadłabym z krzesła na widok tego hm... stosowego potwora :D na Twoim miejscu podjęłabym wyzwanie i spróbowała zrobić z tego jedną wieżę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślisz, że nie próbowałem? Niestety, grad książek skutecznie mnie do tego zniechęcił (chociaż obserwować grad książek to, przyznać muszę, było coś).

      Usuń
  12. O matko, tego to ja się nie spodziewałam :P Zazdraszczam cholernie - szczególnie pozycji MAGA :P Nawet nie wiem do czego się odnieść, tyle tego wszystkiego jest. Przede wszystkim Uroboros <3 Nie czytałam, ale Króla kruków już mam a na Szklany tron czekam właśnie z wymiany. Do tego "Łabędzi śpiew", który również mnie kusi, ale mam za dużo nieprzeczytanych książek, by pakować się teraz w kolejne :D Przedksiężycowi również bardzo mnie ciekawią :D

    I teraz dwa pytania? Ile wydałeś na te książki i kiedy masz zamiar je przeczytać? :D

    Przyjemności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę się na to wydało, ale żadnego grosza nie żałuję. Było kilka promocji, kilka wygranych.
      Z czasem jest gorzej, zwłaszcza, że każdą z nich chciałbym przeczytać ''już, bo umrę'', więc prawdopodobnie dopiero po śmierci z niedoczytania.

      Usuń
  13. Znam to uczucie. Na półkach mam ponad 100 nieprzeczytanych tytułów i non stop ta liczba rośnie. Dochodzę egzemplarze recenzenckie, do tego wymiany tytułów, które już przeczytałam no i własne zakupy. Zamiast się kurczyć ta liczba wzrasta a jakieś 80% tytułów mam "chcę je przeczytać JUŻ, TERAZ" i co z tym fantem zrobić?

    .... szkoda, że doba nie ma 100 godzin, bo 48 to już zdecydowanie za mało :O

    OdpowiedzUsuń
  14. wszystkiego zazdroszczę bez wyjątku!

    OdpowiedzUsuń
  15. Napiszę tylko... O cholera! Gdzie Ty to wszystko mieścisz? :D Połowy z tych książek strasznie zazdroszczę :D Miłej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Chyba przez cały rok bym tyle nie przeczytał. xD

    OdpowiedzUsuń
  17. Ile masz lat, Obywatelu?

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad. Dziękujemy! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...