poniedziałek, 31 grudnia 2012

Pamiętniki Wampirów Pamiętnik Stefano tom IV


Pamiętnik Stefano jest to IV tom z cyklu Pamiętniki Wampirow Pamiętnik Stefano. Na podstawie powieści autorki został nakręcony serial telewizyjny, który jest bardzo fajny. Wcześniejsze tomy zostały dawno już przeczytane i bardzo mi i spodobały, zostaną na pewno zrecenzowane, ponieważ są mi potrzebne do pracy maturalnej.

Książka ta jest to kolejna część historii z życia  wampira o imieniu Stefano. Po przygodach w Nowym Jorku, znalazł spokój w małej wiosce niedaleko Londynu. Przyjęła go rodzina Abbottów, u której mieszkał i pracował. Był im bardzo wdzięczny za zaufanie i miłość, której tak bardzo potrzebował, ale bał się jej. Stefano bardzo polubił tą rodzinę, czuł się w niej akceptowany i był obdarzony miłością, na którą uważał, że nie zasłużył. George traktował go jak syna. Oliver i Luke synowie gospodarza bardzo mu przypominali dzieciństwo. Ich zachowanie, zabawy bardzo mu przypominały jego i Damona, tęsknił za bratem i żałował tego co mu zrobił.

Wciąż pamiętał o Collie, bardzo ją kochał. Żałował, że nie mógł pożegnać się z nią. Sen czy rzeczywistość sam nie wiedział. Wszystko wydawało mu się takie realne. Katherine znów pojawiła się w jego życiu. Chociaż czy na pewno? Jego życie to ciągła walka o przetrwanie i chęć odkupienia win jakie zrobił jako młody wampir. Droga przez śmierć, żal, ból, poczucie winy i ciągłe kłamstwa to jest jego życie.

W książce poznajemy Londyn szary, brudny. Ludzi, którzy chcieli spełnić swoje marzenia w wielkim mieście, a znaleźli ból, cierpienie i strach. Morderstwa i tajemnica, którą postanowił odkryć Stefano za wszelką cenę. Ale czy było warto? Przyjaźń i potrzeba ochrony sprawiła, że znowu poczuł się potrzebny. Przyjaźń jest czymś najważniejszym i świetnie pokazuje to ta książka. Ale również rodzina,  która mamy jedną i kochamy bez względu na wszystko. Nie ważne jakie błędy popełnimy rodzina zawsze jest i nawet jeśli uważamy, że ją straciliśmy ona nam pomoże.

Książkę czyta się lekko i bardzo szybko. Jest napisana łatwym językiem, który sprawia, że czyta się ją swobodnie. Uwielbiam Pamiętniki Wampirów na nich się nie zawiodłam i na Pamiętniku Stefano również. Tomy są krótkie, ale treść jest wyjątkowa.
Przeżywanie emocji z bohaterem, jego cierpienie i sny, jest czymś wspaniałym. A Damon czarny charakter nadaje książce uroku. Dzięki niemu ciągle nie wiemy co będzie dalej. Przystojny, szarmancki i tajemniczy.

Okładka jest filmowa co prawda pasuje do treści książki, ale wolałam poprzednie. Z pierwszych tomów okładki są oryginalne i przyjemne w dotyku.

Autor: L. J. Smith
Tytuł: Pamiętniki Wampirów Pamiętnik Stefano
Okładka: miękka
Część: IV
Stron: 255
Wydawnictwo: Amber
Ocena: 9/10

2 komentarze:

  1. Czytałam jedynie pierwszy tom (po angielsku) i muszę przyznać, że nie spodobał mi się. Spodziewałam się dość trudnej lektury (biorąc pod uwagę czasy, w których miała miejsce akcja) a spotkał mnie współczesny język.

    Przetłumaczyć musiałam sobie dokładnie 5 słówek, które rzeczywiście okazały się starodawnym angielskim a moim zdaniem to zdecydowanie za mało. Myślałam, że autor się bardziej postara i nada książce odpowiedni klimat.

    Pierwszy tom mnie zawiódł, więc nie mam zamiaru sięgać po kolejne ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. O matko! Od wszelkich serii związanych z "Pamiętnikami wampirów" z całą stanowczością trzymam się z daleka :P

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad. Dziękujemy! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...