poniedziałek, 24 września 2012

Harlan Coben: Zaginiona




Jest to dziesiąta książka tego autora, którą miałem przyjemność przeczytać i dziewiąta, która opowiada o przygodach Myrona Bolitara. Dotychczas zrecenzowałem tylko część piątą, bo nie czytałem ich w porządku w jakim się ukazały. Ta część, różni się od poprzedniczek, pod wieloma względami niestety na gorsze, aczkolwiek ogólnie rzecz biorąc, jest to jedna z lepszych powieści o genialnym agencie sportowym.

Myron będąc w szczęśliwym jego zdaniem związku z Ali nagle doznaje szoku, gdy Terese, powód jego dawnego napadu spontaniczności, który zaowocował trzytygodniowym wypadem na wyspę, dzwoni, prosząc, aby w tej chwili przyjeżdżał do Paryża. Jako człowiek zajęty odmawia, niestety, kilka chwil później Ali z nim zrywa i gdy Terese dzwoni ponownie bez wahania udaje się do miasta zakochanych. Po przyjeździe Myron ma przeczucie, że coś jest nie tak. Okazuje się, że Terese oprócz spontanicznego seksu oczekuje, że Myron znajdzie jej byłego męża, który sprowadził ją do Paryża, po czym ślad się po nim urwał. Mąż zostaje znaleziony martwy, a Myron jest pilnie poszukiwany przez policję…

Ta książka trochę różni się od pozostałych. Wcześniej były to lekkie sensacyjno-kryminalne powieści o dosyć ograniczonym polu manewru, tym razem bohater musi mierzyć się z międzynarodową aferą, która pochłaniając coraz więcej ofiar ściąga na bohatera poważne kłopoty. Fabuła jest główną zaletą tej powieści, bo cechy, za które uwielbiałem poprzednie książki zostały, niestety… ograniczone.

Poczucie humoru Myrona Bolitara to świętość, i straszliwą zbrodnię popełnił autor, że było go tu tak mało. Nie powiem, momentami się uśmiałem, ale względem innym Myronowych przygód jest go tu stosunkowo niewiele. Bardzo ciekawym bohaterem części poprzednich był także Win… który został tu brutalnie ograniczony, stłamszony i… uwaga… normalny. Oczywiście w granicach rozsądku, ale jednak sprawia wrażenie dużo normalniejszego od tego psychopaty z poprzednich części, którego tak lubiłem.

Fabuła, rozwijająca się dużo bardziej dynamicznie i sprawnie niż w poprzednich częściach (tam też nie było źle) jest tu główną zaletą. Nie jest to najlepsza powieść o Myronie (‘’Najczarniejszy strach’’ nadal wymiata) ale jest na pewno jedną z lepszych, i fani tego autora na pewno będą się przy niej świetnie bawić. 

Autor: Harlan Coben
Tytuł: Zaginiona
Część: IX
Okładka: miękka
Stron: 421
Wydawnictwo: Albatros
Ocena: 8/10

6 komentarzy:

  1. "Bardzo ciekawym bohaterem części poprzednich był także Win… który został tu brutalnie ograniczony, stłamszony i… uwaga… normalny." Niemożliwe! :o Też lubiłam tego psychopatę :D

    PS w drugiej linijce zrobiłeś błąd (imię) :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Obywatelu:) w imieniu pisarza wkradł się kwiatuszek:)
    Napisz mi , czy muszę czytać w kolejności, bo Cobena lubię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Za wszelkie błędy bardzo przepraszam, na przyszłość będę pamiętał, żeby nie pisać o ósmej rano.

    Książkowe zauroczenie: Fabuła łącząca wszystkie części opiera się tylko na jego związkach, zatem nie jest konieczne rygorystyczne przestrzeganie kolejności.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tej części nie czytałam, czas nadrobić zaległości

    OdpowiedzUsuń
  5. Tej książki Cobena nie czytałam. Koniecznie muszę to zmienić. Kocham jego kryminały! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam w planach książki Cobena. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad. Dziękujemy! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...