wtorek, 7 sierpnia 2012

Dagmara Półtorak: Tak trudno być mną




Gdy tylko zobaczyłam tę książkę zaciekawiła mnie niebanalną okładką, zajrzałam do środka przeczytałam parę wersów i doszłam do wniosku, że muszę ją przeczytać. Myślę, że z tytułem każdy z nas mógłby się utożsamić, każdy na własny sposób.
Po przeczytaniu książki spojrzałam na recenzje i szczerze zadziwiły mnie. Nie rozumiem dlaczego są one tak niskie. Możliwe, że jest napisana w prosty sposób. Jednak ten prosty sposób nie pozwolił mi odłożyć tej książki w trakcie jej czytania, tak trzymała mnie do końca.
Książka opowiada o dwudziestodwulatce posiadaczce psa Killera oraz dystansu do życia, która żyje w zwariowanym świecie wraz z szaloną matką, która kłóci się ze swoim mężem. Starszy brat utrzymuje kontakt głównie z komputerem, a młodszy, zwany Smarkiem, jest nieprzewidywalny w realizacjach swoich szalonych pomysłów i ma zdecydowanie zbyt dużo energii. Biologiczny ojciec czy może kosmita? Stuknięci dziadkowie, którzy po pięćdziesięciu latach małżeństwa wybierają się w podróż poślubną do Tajlandii. Czego chcieć więcej? A tak tajemniczego autora przewodników turystycznych poznany przez matkę w Internecie, który staje się członkiem zwariowanej rodziny.
Zaskoczyła mnie bardzo pozytywnie. Rozbrajająco zabawna opowieść o chaotycznej rzeczywistości.  Bohaterowie świetnie odzwierciedlają życie codzienne mimo zwariowanej otoczki.
Nie spodziewałam się w tej książce wątku romansu, a jednak. Pod tym względem też nieco mnie zaskoczyła.
Gdy wtapia się już w treść książki jest ona nieco przewidywalna.
Napisana wyszukanym słownictwem, przez co nieco może niektórych irytować, ale nie mnie.
Jest to debiut tej młodej autorki, jak dla mnie dość udany.

Tytuł: Tak trudno być mną!
Autor: Dagmara Półtorak
Część: -
Okładka: miękka
Stron: 316
Wydawnictwo: W.A.B
Ocena 7/10 
 Dla naszego bloga, gościnnie recenzowała Magdalena, autorka bloga Ołówek nie gryzie
Dziękujemy! 

3 komentarze:

  1. Faktycznie intrygujący tytuł:) Przyznam jednak, że okładka i treść przemawiają do mnie już o wiele mniej.

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa. Może kiedyś przeczytam. Okładka śmieszna. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa okładka i, z tego co piszesz, równie interesująca treść. Wezmę ją pod uwagę :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad. Dziękujemy! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...