poniedziałek, 23 lipca 2012

Barbara Baraldi: Scarlett


Nowe życie dziewczyny zaczyna się od przyjazdu do Sieny. Wszystko co miała zostawia w dawnym miejscu: swoje przyjaciółki i chłopaka, który wyznał jej miłość. Wszystko przepada.
Książka zaczyna się banalnie: przeprowadzka, nowa szkoła, gdy pojawia się w niej od razu ma wrogów . Takich książek spotkałam już dużo i na samym początku czuje mały nie smak do niej. Czyta się ją na początku wolno, choć każda książka potrzebuje czasu aby się rozkręcić. Jest podzielona na krótkie rozdziały.
Niestety czytając nie przeżywałam emocji, które przeżywa bohater. Choć w kilku miejscach było czuć napięcie, albo strach, no i zakręciła się łza w oku, ale emocje nie są wyraziste i ciężko się w nie wczuć.
Książka porusza ciekawe tematy, które dają do myślenia. Po przeczytaniu każdego wyciągałam wnioski i dużo się zastanawiałam. Rodzina, a raczej kontakty między rodzicami. Ciągłe kłótnie, a ich przyczyną jest praca i przeprowadzka. Matka, która nie rozumie córki i myśli o swoich straconych marzeniach. To już druga książka, która mówi, że tragedia lub ciężkie zdarzenie zmienia ludzi. Jak wygląda prawdziwa przyjaźń. Jak łatwo jest stracić zaufanie nawet do osoby, którą się bardzo kocha.
Polubiłam szkolnego bibliotekarza Edoardo. Jego styl życia i kontakt ze Scarlett. Pomagał jej w rożnych sprawach, najczęściej w problemach. Uwielbiam jak wyciąga książkę i czyta. A słowa przeczytane dają do myślenia i idealnie pasują do jej problemu.
Świetnie jest wyjaśnione znaczenie książek. Jak Scarlett wyjaśnia czym są dla niej książki: ,,Dla mnie czytanie jest równie niezbędne , co jedzenie, sen czy oddychanie.”
Moją ulubioną sceną w tej książce jest: jak Ofelia daje dla Scarlett w dowód przyjaźni swoją bransoletkę. Może dla tego dla mnie ona najbardziej się spodobała, bo kiedyś to samo zrobiła moja przyjaciółka.
Ciężko mi było ocenić tą książkę, bo fabuła jest naprawdę dobra, ale też ma w sobie minusy. Teraz musze przeczytać kolejną część.

Tytuł: Scarlett
Autor: Barbara Baraldi
Stron: 336
Część: I
Okładka: miękka ze skrzydłami
Wydawnictwo: Zielona sowa
Ocena: 6/10

1 komentarz:

  1. Słyszałam o książce i zaczynam się nad nią poważnie zastanawiać :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad. Dziękujemy! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...