wtorek, 19 czerwca 2012

Lucy Christopher: Uprowadzona


Ta historia mogła się przydarzyć każdej dziewczynie. Tak, tobie też. Lotnisko. Oczekiwanie na przygodę. Przystojniak, który proponuje ci kawą. A po chwili jesteś na końcu świata, zdana na łaskę i niełaskę porywacza.
Czy przetrwasz?
Czy wrócisz do swojego życia?
A co będzie, jeżeli się zakochasz?


Książka wciągnęła mnie od pierwszego słowa, nie mogłam się od niej oderwać. Jest napisana w pierwszej osobie, prostym językiem, zawiera dialogi. Czyta się ją szybko i dobrze. Choć, niektóre fragmenty nie przypadły dla mnie do gustu to i tak nie zmieniło to mojego stosunku do książki. Jest napisana w formie listu, nawet pamiętnika do chłopaka.( Raczej porywacza, do którego są skierowane jej przemyślenia i uczucia.) W książce świetnie są opisane miejsca, w których rozgrywa się akcja, uczucia i myśli Gemmy. Przez opis można dobrze wyobrazić, a nawet poczuć jakby się tam było. Czytając mogłam poczuć jej uczucia, a zarazem cięgle myślałam co Tyler czuł i co doprowadziło do tego, że ją porwał.
Książka opowiada historię dziewczyny o imieniu Gemma, która została porwana z kawiarni znajdującej się na lotnisku. Porywaczem był starszy o dziesięć lat chłopak Tyler. Porwał ją do Australii, do miejsca, z którego nie można było uciec. Na około była tylko pustynia i piasek, nic więcej. Dziewczyna ciągle myślała o ucieczce, choć miała szansę uciec to i tak została złapana. Strasznie nienawidziła porywacza. Tyler nie chciał jej zrobić krzywdy, nawet opowiedział jej historię swojego życia i wyjaśnił czemu ją porwał. Gemma i tak myślała o ucieczce. Za drugim razem gdy uciekła, mogła stracić życie. Uratował ją i leczył. Wszystko zaczęło się zmieniać gdy pokazał jej obraz, który namalował, później była zimna noc na dworze i opowieści. Zaczęło być tak pięknie, zmieniły się uczucia do porywacza. Moment, w którym zostało zagrożone jej życie i jego walka o nie…
Gemma to osoba bardzo silna i odważna. Umiała się postawić porywaczowi, nawet próbowała uciec. Tęskniła i ciągle myślała o rodzicach, czy ją szukają?
Ta książka jest godna uwagi i choć różni się od moich dotychczas przeczytanych książek to jest naprawde dobra. Miło było oderwać się, i przeczytać coś innego. Polecam książkę po prostu każdej nastolatce.

Tytuł: Uprowadzona
Autor: Lucy Christopher
Okładka: miękka
Stron: 328
Wydawnictwo: Wilga
Ocena: 7,5/10

3 komentarze:

  1. Początkowo sceptycznie podchodziłam do tej książki ale końcowy efekt był bardzo dobry, nie spodziewałam sie że książka mi się aż tak spodoba;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka jak dla mnie wspaniała. Jest nie tylko o miłości, ukazuje również jak ludzie mogą zmienić swoje stosunki, jak nienawiść może zaowocować czymś całkiem przeciwnym. Mogłabym ją polecić wszystkim! A recenzja ok. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej ! :)) kupiłam tą książkę dzisiaj a chcę sobie zostawić na wyjazd , i chciałam Cie zapytac ile lat ma Tyler ? :)

      Usuń

Zostaw po sobie ślad. Dziękujemy! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...